اخبار

بزر‌گترین شکست‌های گوشی‌های هوشمند در سال 2020

در سال ۲۰۲۰ گوشی‌های هوشمند متنوعی راهی بازار شدند که مطابق معمول برخی از آن‌ها ویژگی‌های جذابی به ارمغان آوردند اما از طرف دیگر شاهد شکست تعداد قابل توجهی از شرکت‌های فعال در این حوزه و گوشی‌ها هم بودیم. در ادامه به بزرگترین شکست‌های گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۰ می‌پردازیم.

تأخیر عجیب در عرضه‌ی نوکیا ۸.۳

شرکت HMD در اوایل سال ۲۰۲۰ یعنی ماه مارس از گوشی نوکیا ۸.۳ رونمایی کرد. این یک گوشی میان‌رده با مشخصات قابل توجه محسوب می‌شود که از فناوری ۵G هم پشتیبانی می‌کند. بعد از گذشت حدود ۶ ماه از معرفی این گوشی، نوکیا ۸.۳ بالاخره به دست کاربران رسید.

HMD هیچ‌وقت دلیل مشخصی برای این تأخیر طولانی‌مدت اعلام نکرد. با این حال، این تعویق با تأخیر اکران آخرین فیلم جیمز باند (زمانی برای مردن نیست) هم‌زمان شد. باید خاطرنشان کنیم این گوشی توسط جیمز باند در این فیلم استفاده می‌شود و به نظر می‌رسد تأخیر در اکران این فیلم، HMD را ناچار کرده عرضه‌ی نوکیا ۸.۳ را به تعویق بیندازد.

همچنین زمانی که این گوشی بالاخره به دست کاربران رسید، خریداران به گوشی‌های ۵G ارزان‌قیمت و جذابی مانند پیکسل ۴a 5G، پوکو F2 پرو و وان‌پلاس نورد دسترسی داشتند. گفتنی است در سال جاری میلادی، HMD حتی یک پرچم‌دار هم عرضه نکرد. اگر این مسأله تا نیمه اول ۲۰۲۱ ادامه پیدا کند، به معنای دو ساله شدن آخرین پرچم‌دار نوکیا بدون حضور جانشین آن است.

مایکروسافت سرفیس Duo

مایکروسافت در سال ۲۰۱۹ خبر توسعه‌ی سرفیس Duo را اعلام کرد و ورود این شرکت به حوزه‌ی گوشی‌های اندرویدی سروصدای زیادی راه انداخت. خود این گوشی هم از طراحی قابل توجهی بهره می‌برد و این شرکت وعده داد که قرار است نحوه‌ی تعامل کاربران با اپلیکیشن‌ها را متحول کند.

اما متأسفانه از همان روز اول نقد و بررسی‌ها نشان دادند که این محصول تا حد زیادی آماده‌ی حضور در بازار نیست. نرم‌افزار مایکروسافت مشکلات زیادی دارد و فهرست برنامه‌هایی که از این گجت دو نمایشگره به طور کامل پشتیبانی می‌کنند، بسیار کوتاه است.

علاوه بر این مشکلات، گوشی مذکور با قیمت ۱۴۰۰ دلار محصول بسیار گران‌قیمتی محسوب می‌شود. این در حالی است که با پرداخت ۱۴۰۰ دلار، کاربران یک پرچم‌دار مربوط به سال ۲۰۱۹ فاقد ۵G و بدون دوربین باکیفیت و شارژ سریع می‌شود. در هر صورت کاربران با پرداخت مقداری مبلغ بیشتر، می‌توانند گوشی بسیار بهتر گلکسی زد فولد ۲ را خریداری کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *