اخبار

پتنت جدید اپل برای کیبورد

به‌تازگی پتنتی توسط اپل به ثبت رسیده است که نشان می‌دهد این شرکت در حال توسعه‌ی یک کیبورد جدید برای استفاده در کامپیوتر‌ها است. به نظر می‌رسد که این کیبورد جدید دارای کلید‌های قابل برنامه‌ریزی و دارای نمایشگری است که با استفاده از آن کاربرد در نظر گرفته شده برای آن کلید را نمایش می‌دهد.

فرض کنید که در زمان استفاده از کامپیوتر کیبوردی را داشته باشید که به صورت دینامیک بتواند کاربرد‌های مختلفی را نمایش دهد و کاربرد‌های آن با توجه به کاری که با کامپیوتر انجام می‌دهید تغییر کند.

با وجود اینکه اپل هم اکنون از ایده‌ی مشابهی در قسمت تاچ‌بار مک‌بوک پرو استفاده می‌کند، اما استفاده از این ایده در کیبورد باعث می‌شود که دکمه‌های کیبورد بتوانند به‌عنوان نمونه در زمان استفاده از یک زبان دیگر یا استفاده از نرم افزار‌های ویرایش نماد‌های متفاوتی را با استفاده از نمایشگر قرار گرفته بر روی آن‌ها نشان دهند.

به احتمال زیاد کلیدهای به کار رفته در این کیبورد دارای نمایشگر OLED، الکتروفورتیک یا دیگر تکنولوژی‌های نمایشگر هستند که برای استفاده از آن‌ها در این حالت مناسب است. همچنین ممکن است که این کلید‌ها دارای جنس سرامیکی، شیشه‌ای، فلزی یا یاقوتی باشند.

استفاده از این ایده و توسعه‌ی کیبورد کامپیوتر با استفاده از آن بسیار جالب است. البته باید بگوییم که استفاده از این ایده علاوه ‌بر مزیت‌هایی مانند نیاز نداشتن به تولید لپ‌تاپ‌های مختلف برای ناحیه‌های مختلف زمین، باعث افزایش قیمت کامپیوتر‌های تولیدی اپل خواهد شد. استفاده از این کیبورد باعث می‌شود که دکمه‌های استفاده شده در لپ‌تاپ بتوانند کلید‌های لازم کاربر را در زمان استفاده نمایش دهند.

با وجود اینکه اپل ایده‌ی جالب این کیبورد را در پتنتی ثبت کرده است، اما در واقعیت ممکن است که هیچگاه با این کیبورد جالب در محصول نهایی مواجه نشویم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *